Kada se ukrcavate u avion, uvijek ćete koristiti lijevu stranu, bez obzira na prijevoznika, metodu ukrcavanja ili dio u kojem sjedite. Iako se to možda čini rutinskim nakon nekoliko putovanja, postoji zanimljiv razlog iza ovog pravila. U počecima komercijalne avijacije, putnička vrata su bila smještena s lijeve strane aviona, vođeni povijesnom tradicijom, prije nego što je to postalo pitanje praktičnosti i učinkovitosti.

avion

Avioni su tradicionalno dizajnirani s putničkim vratima na lijevoj strani zbog povijesne pomorske prakse, a ta se praksa nastavila zbog standardizacije i praktičnosti. Kao što su brodovi imali lijevu stranu uz pristanište, tako su i avioni imali ulazna vrata s lijeve strane. Iako su neki rani avioni imali vrata s desne strane, kako se industrija razvijala i zračne luke postajale kompleksnije, standardizacija je dovela do toga da su vrata s lijeve strane postala norma. Osim toga, s razvojem terminala poput terminala u obliku zvijezde i Jetwaya, ulazak s lijeve strane postao je praktičniji i uobičajeniji.

Matthew Burchette, viši kustos u Muzeju leta u Washingtonu, objašnjava da su zračne luke počele graditi vrata na lijevoj strani aviona kako bi pilot mogao lakše procijeniti udaljenosti dok vozi prema vratima. Ovaj standardizirani pristup olakšava operacije na tlu, omogućujući posadi da ostane s desne strane i obavlja svoje dužnosti bez ometanja putnika. Osim praktičnih prednosti, uljudnost prema osoblju može rezultirati poboljšanim tretmanom ili čak besplatnim nadogradnjama tijekom leta.

stjuardesa

Stjuardesa Lisa Wilkes, s 15 godina iskustva, ističe da geste ljubaznosti prema osoblju mogu rezultirati dodatnim uslugama ili čak besplatnim poslasticama.

Pročitajte  Kako se formira vremenska prognoza: Uloga atmosferskih procesa

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here